آشنایی با مجلات دنیای مد در مدآنلاین، این بار «هارپرز بازار»

عکاسی از مدل‌ها و مانکن‌ها به وقت زندگی

1395/6/7
11:0
کد خبر: 12424
مدآنلاینطراحیطراحانمعرفی طراحانعکاسی از مدل‌ها و مانکن‌ها به وقت زندگی

آشنایی با مجلات دنیای مد این بار «هارپرز بازار»

مدآنلاین-هومن باوریان: مجله آمریکایی «هارپرز بازار» قدیمی‌ترین مجله مد و فشن ایالات‌ متحده است که اولین نسخه آن در سال 1867 به چاپ رسیده. این مجله مانند بسیاری از مجلات معتبر حوزه مد و استایل توسط انتشارات «هرست» منتشر می‌شود. «هارپرز بازار» با گرد هم آوردن عکاسان، هنرمندان، طراحان و نویسندگان مطلع این حوزه هر ماه رویدادهای دنیای فشن و زیبایی و اتفاقات مهم فرهنگی را پوشش می‌دهد. گروه هدف این مجله خانم‌های طبقه متوسط به بالای جامعه است. این مجله در بدو تاسیس به صورت هفتگی و برای مخاطب طبقه متوسط و بالا منتشر می‌شده است و معمولا مطالبی در رابطه با هفته‌های مد پاریس و آلمان را در فرمت روزنامه‌ای منتشر می‌کرده است. در سال 1901 این مجله به ماهنامه تبدیل می‌شود و تا به امروز به همین شکل منتشر شده است. بنیانگذار این مجله، «هارپر اند برادرز» است که علاوه بر این مجله، انتشاراتی معتبر «هارپر کالینز» را نیز تاسیس کرده است. این مجله در بیش از 43 کشور جهان توزیع می‌شود و بسیاری از کشورها از جمله انگلستان، استرالیا، مکزیک و آمریکای لاتین، هندوستان، ویتنام و سنگاپور نسخه‌های ویژه خود از این مجله را منتشر می‌کنند.

 

در اواخر دوره ویکتوریا و با محبوبیتیافتن جنبش حق رای زنان در ایالات متحده خانم‌ها در اوت 1920 حق رای به دست آورند و مطرحشدن مفاهیمی چون فمینیسم، پرداختن به نحوه پوشش قشر نخبه جامعه، بازیگران و افراد مشهور از سوی مجله هارپرز بازار آغاز می‌شود و مسائل مرتبط با دنیای مد از این دوران به شکل جدی در مجله دنبال می‌شود. یکی از مهمترین ارکان یک مجله سردبیر آن است و هارپرز بازار از این لحاظ سرآمد تمامی مجلات است. دوران انتشار این مجله را می‌توان بر اساس سردبیران، دبیران و مدیران هنری شاخص بخش‌های مختلف آن تقسیم‌بندی کرد و از مهمترین آنها می‌توان به «کارمل اسنو»، «الکسی برودویچ»، «دایانا وریلند»، «نانی مور» و البته سردبیر فعلی مجله «گلندا بیلی» اشاره کرد.

آشنایی با مجلات دنیای مد این بار «هارپرز بازار»

در سالهای 1933 تا 1957 «کارمل اسنو» سردبیری این مجله را برعهده داشت. در دوران سردبیری اوست که برای اولینبار تعریف عکاسی مد در مجلات تغییر می‌کند. تا پیش از این دوران مدل‌ها به صورت ثابت ایستاده و مانکنی در استودیو عکاسی می‌شدند اما کارمل اسنو با دعوت از عکاس خبری مشهور، «مارتین مانکاکسی» این رویه را تغییر داد و از مدل‌های خود در کنار ساحل و به عنوان بخشی از زندگی طبیعی عکاسی کرد و در این عکس مدل‌ها به سوی دوربین در حال دویدن هستند. نبوغ سردبیری اسنو در این دوران از طریق یافتن و تربیت بهترین‌ها در تمام زمینه‌ها به رخ کشیده می‌شود. یکی از مهمترین کشف‌های او یافتن مدیر هنری، «الکسی برودویچ» است که مسئول طراحی لوگوی جاودان مجله هارپرز بازار است. دبیر بخش مد این مجله، «دایانا وریلند» هم حاصل نبوغ مدیریتی کارمل اسنو است. همکاری این چند چهره تاثیر گذار بعلاوه عکاس مشهور «ریچارد اَوِدون» باعث خلق زیباترین لحظات عکاسی مد در قرن بیستم شده است.

آشنایی با مجلات دنیای مد این بار «هارپرز بازار»

«الکسی برودویچ»  طراح گرافیک و مدیر هنری این مجله در دوران فعالیت خود در این مجله توانست در بخش طراحی و گرافیک مجله انقلابی به پا کند. استفاده از فضاهای سفید که امضای خاص او بود در لوگوی زیبای مجله با فونت «دیدو» به زیبایی دیده می‌شود. نگاه سینمایی او به صفحه‌بندی مجله حتی شاهکارهای «من ری» یا «هنری کارتیه برسون» را از خطر قیچی شدن در امان نمی‌گذاشت. این بی پروایی او در برخورد با نام‌های بزرگ به گونه‌ای بود که «ترومن کاپوتی» نویسنده مشهور در نامه‌ای خطاب به او حسابی استاد را مورد نوازش قرار دهد. حضور دایانا وریلند دبیر بخش مد در دوران سردبیری خانم کارمل اسنو با ستون خواندنی «چرا شما نه...» با اصطلاحات و ابداعات نوشتاری وریلند از محبوب‌ترین بخش‌های مجله هارپرزبازار است.  تاریخچه مجله هارپرزبازار و کارنامه فعالیت کارمندان این مجله اینقدر غنی است که در این گزارش نمی‌توان در حد کمال به آن پرداخت، پس بهتر است چند دهه به جلو برویم و کمی از دوران سردبیری درخشان «گلندا بیلی» صحبت کنیم.

«گلندا بیلی»؛ سردبیر متخصص جلد مجله
گلندا بیلی انگلیسی در ماه می سال 2001 به سردبیری ارشد هارپرزبازار رسید و پیش از رسیدن به این مقام در نسخه آمریکایی مجله «ماری کلر» همین پست را برعهده داشت. در طول سردبیری پنج ساله خود بر مجله «ماری کلر» گلندا بیلی توانست این مجله را به پرفروش‌ترین مجله مد ایالات‌متحده تبدیل کند. اطلاعات عمیق و بی حد و حصر بیلی از گرایش‌ها و دنیای مد و حس اصالت و شخصیت منحصربفرد و نترسیدن از جنجال و تکیه بر ایده‌های نو باعث شده است که تمامی مجلاتی که بیلی تا به امروز در آنها مشغول به فعالیت بوده است موفقیت‌های کم نظیری را تجربه کنند. او در دوران فعالیت خود در دنیای مد افتخارات بسیاری کسب کرده است که از مهمترین آنها می‌توان به «سردبیر برگزیده سال» در 2001 اشاره کرد. مجله پیشین او «ماری کلر» در دوران سردبیری او اولین مجله‌ای است که جایزه سازمان عفو بین‌الملل را به دلیل پرداختن به موضوعاتی چون ایدز دریافت کرده است. گلندا بیلی پس از فعالیت طولانی در نشریات حوزه مد و پانزده سال سردبیری مجله «هارپرز بازار» امروز دیگر چیزی فراتر از یک نام مشهور در میان همتایان خود است و مانند آنا وینتور به یک نام خانگی تبدیل شده است.

آشنایی با مجلات دنیای مد این بار «هارپرز بازار»

 

او در سال 2008 نشان افتخاری شوالیه‌گری بریتانیا و در سال 2012 نشان شوالیه را از دولت فرانسه دریافت کرده است. او فعالیت مطبوعاتی خود را با مجله «ماری کلر» انگلستان در سال 1988 آغاز کرد و این مجله را به چنان موفقیتی رساند که حتی «آمریکن اکسپرس» هم در این مجله تبلیغات داشت. او در سال 1996 به سردبیری مجله ماری کلر نسخه ایالات متحده رسید و پنج سال پس از آن جایگزین «کاترین بتس» سردبیر هارپرز بازار شد.
 او در پاسخ به این پرسش که سمت سردبیری یک مجله در طول زمان چقدر تغییر کرده می‌گوید: «من فکر می‌کنم امروزه به لطف تکنولوژی این شغل بسیار راحت‌تر شده است و دیگر خوشبختانه نیازی نیست که خیلی از کارها را با فکس انجام بدهیم.. من به دنیای فشن علاقه‌مند هستم و تجربه کردن این دنیا در فرمت‌های مختلف لذت خاصی دارد... اینکه امروز می‌توان اخبار را به صورت آنلاین تحت پوشش قرار داد واقعا ایده‌های خلاقانه و نوآورانه‌ای را در ذهن ایجاد می‌کند... وقتی به پانزده سال گذشته نگاه می‌کنم به نظرم ایجاد و طراحی کاور و جلد مجله بهترین کار من است، درست است که در چند شماره اول خیلی انتقادات به همراه داشت اما امروز نمونه‌های مشابه جلد مجله ما همه جا دیده می‌شود». او در رابطه با طراحی جلد مجله هارپرز بازار و جزئیات آن می‌گوید: «من در هنگام طراحی جلد مجله همیشه به مخاطبان جدید و ناآشنا به مجله فکر می‌کنم... جلد مجله باید طوری طراحی شود که محتویات جذاب درون آن را به زیبایی برجسته و مخاطب را مشتاق به انتخاب مجله کند... برای مشترکین ثابت مجله نیز یک جلد با عکس جذاب همیشه جایزه همراهی با مجله است».

آشنایی با مجلات دنیای مد این بار «هارپرز بازار»

 

گلندا بیلی در رابطه با استفاده از شبه ستارگان شبکه‌های اجتماعی نظیر کارداشیان‌ها بر روی جلد مجله هارپرز بازار می‌گوید: «این کار به ندرت اتفاق افتاده است اما ما به مانند مجلات دیگر خیلی به آنها تکیه نمی‌کنیم... من بیشتر به دنبال سلبریتی‌هایی هستم که به جهان امروز مرتبط هستند و در ایده‌های جدید مشارکت می‌کنند... من اغلب گفته‌ام که ما در مجله به دنبال خط لباس نیستیم بلکه سرخط خبر برای ما اهمیت دارد».

 

 

در این مورد می‌توانم «اما فرر» را مثال بزنم تا پیش از اینکه ما عکس او را روی جلد مجله چاپ کنیم هیچکس نوه زیبای ادری هپبورن را نمی‌شناخت و از فعالیت‌های او خبری نداشت. من به ایده معرفی یک چهره ناشناخته بسیار علاقه‌مند هستم، این مورد در رابطه با «آنا اورز» که امروز مدل بسیار مشهوری است نیز رخ داده است.

 

آشنایی با مجلات دنیای مد این بار «هارپرز بازار»

جلد مجله با عکس «گوئینت پالترو» بدون نشان دادن چهره او یکی دیگر از جلدهای محبوب من در این پانزده سال است. از نمونه‌های دیگر استفاده از سلبریتی‌ها می‌توانم به اولین سرمقاله «آنتونی واکارلو» و چاپ عکس او به عنوان کاور جایگزین در هارپرزبازار به عنوان اولین مجله آمریکایی اشاره کنم و مصاحبه با او دقیقا همزمان با انتشار خبر رفتن او به برند «سن لورن» انتشار داده شد که یک خبررسانی بی نقص بود. تصویر ترکیبی روی جلد ریحانا با کوسه فیلم «آرواره‌ها» از دیگر شاهکارهای طراحی جلد است.

 

آشنایی با مجلات دنیای مد این بار «هارپرز بازار»

بسیاری از تصاویر روی جلد مجله هارپرزبازار در صحبت با طراحان لباس و ایده گرفتن از کلکسیون لباس و محصولات آنها شکل می‌گیرد که یکی از بهترین نمونه‌های آن کاور مربوط به «دمی مور» است. ایده طراحی این جلد از مجله درست به هنگام بازگشت از رونمایی از مجموعه جدید «الکساندر مک کوئین» به ذهن من رسید که سراسر کفش‌های «آرمادیلویی» بود. فضای طراحی خیلی سورئالیستی از کار در آمد، من بسیاری از مرجع‌های مربوط به سالوادور دالی را بررسی و مطالعه کردم چون دالی سال‌ها پیش در هارپرزبازار مطلب منتشر می‌کرد. این بود که تصویر روی جلد یک پلکان مارپیچ با دمی مور با کفش‌های آرمادیلویی شد که دارد به یک زرافه غذا می‌دهد.
بسیاری از تصاویر انتشار یافته بر روی جلد مجله هارپرزبازار ویژه روزنامه‌فروشی‌ها یا کاورهای ویژه مشترکین، سراسر تصاویر با ایده‌های بکر هنری است و گلندا بیلی دلیل استقبال سلبریتی‌ها از این طرح‌ها و مشارکت در آنها را در این می‌داند که سلبریتی‌ها عاشق ایده‌های بکر هستند و به قدرت ایده بکر ایمان دارند و آنها به خوبی می‌‌داند که بسیاری از این ایده‌های بصری در گذر زمان به تصاویری نمادین تبدیل خواهند شد.

عکاس جنجالی و شیوه‌های لاغری برای مجله دردسرساز شد
تصویر خندان بازیگر 37 ساله هالیوودی، «کیت هادسون» بر جلد مجله هارپرزبازار ماه دسامبر 2015 با زمینه صورتی یکی از کاورهای همیشه زیبای این مجله است که توسط عکاس جنجالی «تری ریچاردسون» رفته شده است. نکته قابل تامل در رابطه با این عکس زیبا این است که این تصویر روی جلد به تصویر شماره دسامبر 2013 این مجله که توسط «الکسی لابومیرسکی» گرفته شده بسیار شبیه است و حتی رنگ پس زمینه آنها هم یکسان است. نکته جالب توجه دیگر در رابطه با این روی جلدها این است که دو موضوع انتخاب شده مجله برای هر دو شماره یکسان است و در هر دو کاور «فهرست پرطرفدار» و «بهترین لباس‌های مشکی» دیده می‌شود. این تشابه جلد دو شماره مجله باعث شد که بسیاری از خوانندگان مجله سیلی از انتقادات را روانه مجله کنند. یکی از کاربران در پست خود می‌نویسد: « طراحان برندها همیشه در حال اخراج یا تغییر هستند، سردبیر مجلات نیز باید همگی تغییر کنند... دنیای فشن نباید توسط سردبیران 80 و 90 ساله هدایت شود». بسیاری نیز دبیر تحریریه و عکاسی تری ریچاردسون را به واسطه این تکراری و عدم بکر بودن ایده به باد انتقاد گرفته‌اند.

 

دیگر جنجال مرتبط با این مجله در واقع به پست صفحه فیس بوک هارپرزبازار مربوط است، پستی در رابطه با رژیم و لاغری با عنوان «چگونه بدن خود را در دو هفته کاملا متحول کنید». کاربران شبکه‌های اجتماعی خیلی زود با دیدن این پست اعتراضات خود در کامنت‌های مختلف به مجله هارپرزبازار برای تبلیغ رژیم‌ها و شیوه‌های ناسالم کاهش وزن اعلام کردند. یکی از کاربران در اعتراض به این پست نوشته است: «باور نمی‌کنم که هارپرزبازار چنین موضوعاتی را ترویج می‌دهد... خواهر کوچک من به دلیل چنین توصیه‌ها و عکس‌هایی دچار اختلال غذایی است... او فکر می‌کند که باید با گرسنه ماندن خود را به مدل‌های لاغر و ناسالم مجلات تبدیل کند». استفاده از تصویر نامناسب برای این مقاله که یک بدن بسیار ورزیده و لاغر را نشان می‌دهد نیز خود سبب ساز بسیاری از انتقادات بوده است. کاربر دیگری در رابطه عکس استفاده شده نوشته است: «تصاویر استفاده شده در این مقاله خود علت بسیاری از مشکلات مرتبط با رژیم‌های ناسالم و مسائل بهداشت روانی است هنگامی که موضوع صحبت خانم‌ها و دختران جوان هستند». در دفاع از هارپرز بازار باید گفت که این پست بیشتر در رابطه با تمرین‌ها و حرکات مرتبط با لاغری است که به خودی خود مضر و آسیب رسان نیستند. البته این امر هم انتخاب عکس نامناسب را به درستی توجیه نمی‌کند.
نکته جالب توجه در رابطه با مجله هارپرزبازار این است که این مجله همچنان به موضوعات شماره‌های اولیه خود وفادار مانده است و بسیاری از موضوعات قرن بیست و یکمی این مجله با شماره‌های اولیه آن اختلاف چندانی ندارد. اگرچه فرمت امروزی مجله با فرمت روزنامه‌ای دهه‌های پیشین متفاوت است با این حال مسائل مطرح شده در شماره‌های اخیر این مجله نظیر «استایل های پاییزی» یا «لوازم آرایشی ویژه عروس خانم‌ها» موضوعاتی است که مثلا در شماره‌های مربوط به سال 1867 نیز به آنها پرداخته شده است و این نشان می‌دهد که خانم‌ها همچنان به مسائل مرتبط به ظاهر خود بسیار و شاید بیشتر از پیش اهمیت کمی دهند. اگرچه ایالات‌متحده در خلال قرن نوزدهم میلادی رویدادهای و تغییرات مهمی را از سر گذرانده است، با این حال ایجاد اولین مجله مد آمریکایی نزدیک به یکصد و پنجاه سال پیش و موضوعات مطرح شده در آن و البته ثبات آن تا به امروز نشان می‌دهد که خانم‌های قرن نوزدهم از منظر توجه به مد و ظاهر خیلی با نمونه‌های قرن بیست و یکم تفاوتی ندارند.

 

 «هارپرز بازار»، چهارمین مجلهای است که در بخش آشنایی با مجلات مد در مدآنلاین، بررسی کردهایم. گزارشِ سه مجله پیشین را با کلیک روی عناوین زیر بخوانید:

آشنایی با مجلات مد در مدآنلاین، مجله اول: «کازمو» 

آشنایی با مجلات مد در مدآنلاین، مجله دوم: «ال»

آشنایی با مجلات مد در مدآنلاین، مجله سوم: «الور»

 
ست‌های مختلف گردنبند برای گردن‌کشیده‌ها، لاغراندام‌ها و عاشقان پیراهن
ست‌های مختلف گردنبند برای گردن‌کشیده‌ها، لاغراندام‌ها و عاشقان پیراهن
انتخاب گردنبند با توجه به اندازه گردن، فرم بالاتنه و مدل لباس‌مان باید صورت گیرد در غیر این صورت به جای این‌که گردنبندمان زیبا به نظر برسد، کل لباس و اندام‌مان نامتناسب به چشم می‌آید. مثلاً اگر بالاتنه چاق و گردن کوتاهی دارید باید از جواهرات یا ...
700 هزار زن بورکینی یا مایوی اسلامی پوشیدند
700 هزار زن بورکینی یا مایوی اسلامی پوشیدند
امروز همه دیگر نام بورکینی یا همان لباس شنای اسلامی را شنیده‌اند؛ ...
حاشیه‌های لباس گرانقیمت نخست‌وزیر هندوستان
حاشیه‌های لباس گرانقیمت نخست‌وزیر هندوستان
اگر نام نخست‌وزیر هندوستان را فراموش کردید نگران نباشید با کمی دقت به ...
 
اگر نام نخست‌وزیر هندوستان را فراموش کردید نگران نباشید با کمی دقت به کت و شلوار ایشان و دقیق شدن به راه‌راه‌های آن می‌توانید نام «نارندرا مودی» را که به زیبایی بر روی پارچه نقش بسته مشاهده کنید. این ...
امروز همه دیگر نام بورکینی یا همان لباس شنای اسلامی را شنیده‌اند؛ لباسی که به شکل پوششی برای کل بدن به زنان مسلمان اروپایی اجازه داد از استخرهای شنای این کشورها و حتی از سواحل آن‌ها نیز استفاده کنند. ...
ماساژ یخ زیر آفتاب تند تهران؛ پوست صورت را ویتامینه کن
برای ماساژ پوست صورت با یخ، چندان فرصت ندارید! خدای ناکرده در سرمای ملایم پاییز و سوز زمستان که نمی‌خواهید صورت‌تان را یخ ماساژ دهید؟ پوست صورت وقتی ...
میان ازبین‌رفتن کاربرد یک ساختمان و کشف قابلیت‌های آن توسط فردی، زمان زیادی طی خواهد شد. اما وقتی این اتفاق می‌افتد، آن ساختمان مسیر جدیدی را می‌تواند شروع کند. برای بیان مثالی که این چرخه را نشان ...
انتخاب گردنبند با توجه به اندازه گردن، فرم بالاتنه و مدل لباس‌مان باید صورت گیرد در غیر این صورت به جای این‌که گردنبندمان زیبا به نظر برسد، کل لباس و اندام‌مان نامتناسب به چشم می‌آید. مثلاً اگر بالاتنه چاق و گردن کوتاهی دارید باید از جواهرات یا بدلیجات کوچک‌تری انتخاب کنید بعضی از افراد چاق ...
سوپربایک، فوق اسپرت و خلاصه همه‌چیزتمام!
ام‌وی‌آگوستا، سازنده مطرح ایتالیایی سوپربایک‌ها، از موتور سیکلت بازطراحی شده F۴ که تنه‌اش را شرکت زاگاتو بازطراحی کرده است، رونمایی کرد. این ...
بازگشت دسته‌گل‌های آبشاری به دنیای مد
دسته‌ گل عروس به عنوان یکی از پیشکش‌های آقاداماد به عروس‌خانوم در مرکز توجه قرار دارد. هر چند در دکوراسیون محل برگزاری مراسم عروسی نیز معمولاً از ...
همه آنچه درباره خواص دسر باید بدانید اما جرأت پرسیدنش را نداشتید!
اغلب دسرها شیرین هستند، اما گاهی مواد غذایی دیگری همچون انواع پنیر هم به عنوان دسر مصرف می‌شود. در برخی کشورها، وعده جداگانه‌ای به نام دسر وجود ...
کمد دوست‌داشتنی من
تفاوتی ندارد که در محیط کار باشید یا یک جمع صمیمی دوستانه، چه برای خرید بیرون رفته باشید چه برای ورزش کردن، بانوی ایرانی همیشه شیک می‌پوشد و به ...
جنگلی با مه و باران بر دیوار یک استخر
مانوئل آکانا، معمار نام‌آشنای اسپانیایی با استفاده از آینه، ابرهای مصنوعی و گیاهان بزرگ، دیوار یک استخر در مادرید را به شکل جنگلی با مه و باران ...
به جای الماس و طلا با خاویار زیبا شوید
شاید الماس، یاقوت، مروارید، طلای 24عیار و پلاتین، مجموعه‌ای از جواهرات رویایی برای هر کسی باشند، اما آیا این جواهرات تجملاتی می‌توانند در رژیم ...
نورپردازی در داخل حمام معمولاً ساده، قابل پیش‌بینی و اغلب غیر تزئینی است. یعنی بیش‌تر ما فکر می‌کنیم دستشویی و حمام جای این طراحی برای نورپردازی نیست و سر و ته ماجرا می‌توان با یک لامپ ساده هم آورد! ...
جواهرات خانه‌های جواهر معتبر نظیر کارتیه، دیور، بودلز و دیگران، معمولاً با منابع الهام شگفت‌انگیزی همراه است و در جواهرات یک دهه اخیر، این برندها همیشه الهام از طبیعت، دریا و اقیانوس، حیوانات، حشرات، ...
 LC۵۰۰ لوکس‌ترین خودروی مسابقه‌ای لکسوس
لکسوس در حال جایگزینی خودروی مسابقه‌ای RC F در ژاپن با یک LC۵۰۰ جدید است. همان‌طور که نسخه تولیدی لکسوس LC500 خیره‌کننده به نظر می‌رسد سبک و سیاق ...
پرتقال، ترش، شیرین، ملس و...؛ طعم پرتقال را حس کرده‌اید، با آن بوی فوق‌العاده که حس جنگل‌های شمال را به آدم می‌دهد؟ فکرش را بکنید شما بشوید عروس پرتقالی فصل پاییز! اسمش هم زیباست چه برسد به عملی‌کردن ...
پاییز در راه است و خرید لوازم‌التحریر و وسایل مدرسه برای بچه‌ها هم آرام‌آرام داغ می‌شود. پیشنهاد کارگاهی امروز مد در خانه مدآنلاین اما این است که برای یکی از این وسایل، به بازار نروید؛ اصلاً لازم نیست پا از خانه بیرون بگذارید. هر از گاهی لازم است که خودتان را از مشغله‌ها و مشکلات زندگی رها کنید و ...
نام
 
پست الکترونیکی
 
وبسایت / وبلاگ
 
نظر شما    
 
آذین
1395/6/7     17:29
چقدر عکاسی و گرافیک و فتوشاپ و در کل تصاویر در این مجلات فوق حرفه ای هست کلاً آدم رو به یه دنیای عجیب و غریب دیگه ای میبرن که آدم با دیدن عکسها علاوه بر اینکه یه حس عجیبی داره احساس میکنه که نمیخواد از این دنیا خارج بشه
آذین
1395/6/7     17:31
خنده ها آرایشها و لباسها و دکورها در حد فوق عالی هستن